
Het proces van een offerte aanvraag
In principe kunt u ervan uitgaan dat onze uitgebrachte offerte een all-in tarief is. In onze offerte zijn de volgende werkzaamheden inbegrepen (voor zover van toepassing):
- Het regelmatig controleren van de gegevens in de diverse registers, zoals de Basisregistratie Personen, het kadaster, Verificatie Informatie Systeem, curatele- en bewindregister, insolventieregisters, enz.;
- Onderzoek doen naar de eigendomsverkrijging door de verkoper(s);
- Het controleren van de koopovereenkomst;
- Het informeren van alle betrokken partijen (inclusief de betrokken adviseurs);
- Het opvragen van de zakelijke lasten en het verrekenen daarvan tussen verkoper en koper;
- Het opvragen van gegevens bij de vereniging van eigenaren (alleen bij appartementsrechten);
- Het opvragen van de aflosnota en het doorhalen van hypotheken (dit zijn doorgaans kosten voor de verkoper);
- Het controleren of de waarborgsom is betaald door de koper of een bankgarantie is gesteld en de termijnen hiervoor bewaken;
- Het opstellen van de akten en het toezenden van de ontwerpen van de akten aan partijen;
- Het opstellen van de nota van afrekening;
- Het controleren van de ontvangst van de koopsom;
- Het ondertekenen van de akten op ons kantoor en zorgdragen voor de inschrijving van de akten;
- Het uitbetalen van o.a. de koopsom en overige betalingen conform de nota van afrekening;
- Het doen van aangifte overdrachtsbelasting en zorgdragen voor de betaling daarvan;
- Overige gebruikelijke werkzaamheden zoals het voeren van correspondentie tussen de partijen en financiële instellingen.
Bent u de verkoper?
Verkoopt u uw woning/registergoed? Dan zijn de kosten voor rekening van de koper, tenzij u wat anders hebt afgesproken. Sommige werkzaamheden worden wel bij u in rekening gebracht. Voor zover van toepassing zijn dit de kosten die bij u in rekening worden gebracht:
Welke werkzaamheden zijn niet inbegrepen?
Werkzaamheden |
Tarief (incl. BTW/kadasterkosten) |
Toestemming/machtiging kantonrechter aanvragen: |
Neem hiervoor telefonisch contact met ons op |
Vestiging overbruggingshypotheek per kadastraal perceel: |
€ 157,30 |
Aflossingen kredieten en overige leningen, per krediet/lening: |
€ 72,60 |
Het vragen van toestemming eerdere hypotheekhouder/geldgever, per toestemming: |
€ 30,25 |
Opstellen koopovereenkomst: |
€ 695,- |
Inschrijven koopovereenkomst: |
€ 366,25 (indien KIK-akte) |
Volmacht tot verkoop of koop: |
€ 60,50 |
Toestemmingsverklaring echtgenoot/partner: |
€ 60,50 |
Notariële volmacht tot verkoop of koop/vestiging recht van hypotheek: |
€ 449,14 |
Kosten inzake Kamer van Koophandel (per inzage) |
€ 30,25 |
Aanpassen datum van overdracht nadat de werkzaamheden zijn aangevangen: |
Neem hiervoor telefonisch contact met ons op |
Tarief extra werkzaamheden in verband met verklaring(en) belastingdienst |
Kosteloos |
Eventuele kosten die uw bank bij ons in rekening brengt. |
Deze kosten berekenen wij aan u door. Bijvoorbeeld ECH kosten. |
Overige niet-gebruikelijke werkzaamheden: |
Op basis van uurtarief ad € 302,50 per uur |